Kampania w Google lub Facebooku

Google Ads i Facebook Ads to systemy reklamowe, które wydają się do siebie bardzo podobne. Pytanie więc brzmi: który jest lepszy? Jak możesz sobie wyobrazić, wszystko zależy od celu kampanii i Twoich potrzeb. W tym artykule pokażemy, czym są oba rodzaje reklamy, jakie są ich zalety i wady oraz skupimy się na różnicach pomiędzy obydwoma systemami. Postaramy się także podpowiedzieć, który z nich warto wybrać i kiedy to zrobić.

STWÓRZ REKLAMĘ W GOOGLE ADS

Każdego dnia ogromna liczba użytkowników przegląda informacje w wyszukiwarce Google. Jeśli docierasz do klientów w Polsce, możesz być pewien, że to Google, a nie inna wyszukiwarka, podpowie im, gdzie zjeść, jakie sklepy wybrać czy z jakich usług skorzystać. Nic dziwnego, że Google Ads jest tak zaawansowany. W końcu ułatwia to dotarcie do jasno określonej grupy potencjalnych klientów.

Dlatego utworzenie Google Ads to świetne rozwiązanie bez względu na wielkość Twojej marki czy branży. Jak działa Google Ads? Podobnie jak w przypadku reklamy w mediach społecznościowych, łatwo jest to zrobić samodzielnie – jest to bardzo intuicyjne rozwiązanie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z pomocy specjalistów z agencji reklamowych, którzy zaostrzyli sobie zęby w Google Ads.

Aby jednak zacząć korzystać z Google Ads, należy najpierw założyć konto reklamodawcy. Jednak na pewno nie jest tak rozbudowany jak Facebook Business Manager, który jest profesjonalnym narzędziem dla marketerów. Nie oznacza to oczywiście, że nie ma ryzyka, że ​​zrobisz coś złego w Google Ads. Skuteczność reklamy zależy od odpowiedniej optymalizacji, choć znowu nie tak szczegółowej jak w przypadku Facebook Ads. Ale o tym później. Na początek skupmy się na możliwościach reklamowych Google Ads.

REKLAMA GOOGLE – RODZAJE
Po wybraniu celu system reklamowy Google Ads udostępnia cztery główne typy reklam. Ten:

Sieć wyszukiwania to akcja, która pozwala na wyświetlanie płatnych wyników wyszukiwania zamiast bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że koszt będzie tutaj zależał od popularności wybranego słowa kluczowego. To wciąż najpopularniejsza forma reklamy w tym systemie.

Sieć wyświetlania kontekstowego to reklama w formie banerów, która wyświetla się zarówno na stronie internetowej, w aplikacji, jak i podczas korzystania z usług należących do Google. Dzięki temu można dotrzeć nie tylko do osób poszukujących informacji w samej wyszukiwarce, ale także w innych miejscach w Internecie, np. na stronach krajowych.

YouTube - reklama wideo wyświetlana podczas oglądania nagrań lub w formie banerów pojawiających się bezpośrednio w serwisie.

Reklama produktu - wyświetlana w wynikach wyszukiwania. To najprostszy sposób na wypromowanie nie tylko strony czy kategorii, ale także produktów dostępnych w sklepie internetowym. Możesz także pojawić się na karcie Zakupy Google z reklamami produktowymi.

To oczywiście nie wszystko, co Google Ads ma do zaoferowania. Można także wybrać kampanie lokalne, które przyciągną nowych klientów do sklepu lub wydarzenia, remarketing wyświetlany osobom, które już wcześniej odwiedziły witrynę, który za pomocą algorytmu wybiera idealną lokalizację na reklamę.

Reklamy Google – Płatności

System Google Ads to typowy system performance marketingu. Oznacza to, że płacisz nie za wyświetlenie, ale za akcję, jaką potencjalni klienci podejmą po Twojej reklamie. Jeśli odwiedzą sklep lub zadzwonią do Ciebie, naliczona zostanie opłata. Tym samym system działa na zasadzie PPC (pay per click). Konfiguracja reklamy kontekstowej Google Ads nie jest bardzo trudna, oczywiście trzeba zwrócić uwagę na każde ustawienie.

Sposób płatności zależy od Ciebie. Możesz wybrać opcję automatycznej płatności za wyniki po 30 dniach. Innym sposobem jest płatność ręczna, czyli opłacenie przyszłych wydatków (przedpłata). Google oferuje również limit kredytowy, ale należy spełnić pewne wymagania. Płatności automatyczne to zalecana i najczęściej używana metoda płatności w Google.

KLUCZOWE ZALETY REKLAM GOOGLE ADS

Jedną z głównych zalet tego systemu jest niewątpliwie fakt, że Google, wyszukiwarki tej wielkości, jest nie do przecenienia. Google notuje około 90 miliardów odwiedzin miesięcznie, a mimo to popularność tej wyszukiwarki stale rośnie. Nie ma drugiego takiego gracza na rynku. Szeroki zasięg to niewątpliwie siła Google Ads. Co więcej, reklama Google kierowana jest do osób, które na podstawie swojej historii wyszukiwania są zainteresowane konkretnym tematem. Dzięki temu Google Ads zapewnia stosunkowo szybkie rezultaty kampanii – jeśli oczywiście jest dobrze zoptymalizowane, a to wymaga wprawy.

W sytuacji, gdy odbiorcy nie wejdą na Twoją stronę, zobaczą przynajmniej nazwę firmy lub produktów, bo to pierwsze, co widzą po wpisaniu słów kluczowych lub fraz. Duży asortyment pozwala nie tylko osiągnąć szybkie rezultaty, ale także zwiększyć rozpoznawalność marki. System reklamowy Google Ads jest elastyczny i łatwy w obsłudze, zarówno pod względem tworzenia reklam, jak i kontroli budżetu reklamowego. Już teraz możesz zamówić u nas reklamy Google Ads. Jeśli więc zastanawiasz się, czy wybrać Google Ads czy Facebook Ads, te korzyści mogą pomóc Ci w podjęciu właściwej decyzji.

Blog